Overtuig online in 4 stappen

Het internet is een vluchtig medium. Maar dat betekent niet dat je de lezer meteen moet bombarderen. Want dan vertrekken ze even snel als ze gekomen zijn. 

Grijp je lezers vast en begeleid hen. Gebruik daar AIDA voor. Dat staat voor:

 

Attention

Grijp de aandacht met een krachtige titel. 

  • Zet het voordeel voor de lezer centraal
  • Maak de lezer nieuwsgierig
  • Zorg voor nieuwswaarde

Interest

Nu je de aandacht van je lezer hebt, hou je die vast. Dat doe je in de eerste alinea onder je titel. Die tekst moet je titel ondersteunen en versterken. In deze fase gaat de lezer je webpagina ook scannen. Daarom moeten ook je tussentitels interesse opwekken.

  • Benoem het probleem dat je oplost
  • Vat de voordelen van je product of dienst samen 

Desire

Toon de klant waarom hij of zij je product of dienst absoluut moet hebben.  

  • Beschrijf hoe je de problemen van de klant oplost
  • Vertel hoe je het leven van de klant verbetert
  • Toon resultaten aan de hand van testimonials 

Action

Nu je je klant overtuigd hebt, roep je op tot actie. Daarvoor gebruik je een krachtige call-to-action. 


Voorbeeld

Attention

20% meer klanten met een geoptimaliseerde website

Interest

Een website die niet up-to-date is doet meer kwaad dan goed. Je scoort al niet goed in Google. En wanneer consumenten toch op je website terechtkomen, haken ze al snel af. Terwijl je écht wel je best doet om leuke content te maken. 

Desire 

Je bent niet alleen. We krijgen regelmatig telefoontjes van ondernemers die dit meemaken. Maar door in gesprek te gaan ontdekken we de problemen al snel. En we lossen die problemen op met een website op maat. De laatste 25 ondernemers die we hielpen, trekken sinds de omzetting naar hun nieuwe website allemaal minstens 20% meer klanten aan.

Action

Wil je meer klanten aantrekken met je website? Contacteer ons vandaag nog, en wij zorgen voor een oplossing op maat. 

Nog even dit 

Dit voorbeeld focust op conversie. Je website bevat natuurlijk ook pagina's die een andere doelstelling hebben. Maar ook daar kan je AIDA toepassen, op een subtielere manier. 

Heb je vragen of opmerkingen hierover? Of wil je graag nieuwe copy op je website? Stuur me dan gerust een berichtje via maarten@sanmax.be.