Vermijd deze online marketing fouten!

 Pushen

We zouden het allemaal wel willen; zo’n video die zich als een sneeuwbal over het internet verspreidt en binnen no-time duizenden mensen bereikt. Echter, alleen de echt opmerkelijke, unieke video’s hebben een dergelijk succes. Je doelgroep op social media blijven pushen, vragen, bijna smeken, om jouw video te delen om hem viral te maken heeft weinig zin. Als de video van viral kwaliteit was geweest, had hij die status ook wel bereikt zonder gesmeek.

Natuurlijk is het essentieel om je video te onder de aandacht te brengen bij de juiste mensen, zodat zij hem verder kunnen verspreiden, maar blijf niet aandringen.

Hashtag Overmatig gebruik van Hashtags

Ga niet te snel 10-tallen hashtags toevoegen aan een social media post met de gedachte ‘hoe meer, hoe beter!’. Nee, Less is more! De relevantie van een hashtag is veel belangrijker dan de hoeveelheid. Gebruik hashtags waar veel op gezocht wordt en zorg ervoor dat je hashtags herkenbaar blijven. Nog een don’t: #vandieenormlangehashtagsdietochnietleesbaarzijn.

Spelfouten Spelfouten

Als je wilt dat jouw bedrijf kwaliteit uitstraalt dan zijn spelfouten of kromme zinnen geen goed idee. Neem iets langer de tijd om je teksten te controleren en streef naar “Perfekctie”!

Mobile version Geen mobiele versie van je website

Misschien wel de belangrijkste no-go is het ontbreken van een mobiele versie van je website. We zijn bijna geen moment zonder smartphone en bijna de helft van je bezoekers zal de website voornamelijk op een smartphone of tablet bekijken. Als dit niet goed werkt zullen mensen eerder geneigd zijn om je te vergeten dan om later nog eens op een computer jouw website te bezoeken.

Copy - Paste

Plagiaat is makkelijk en kan je zelfs aan kinderen leren. Het optimaliseren van teksten daarentegen is een vak apart. Google is heel streng op het copy-pasten van content. Schrijf dus zelf unieke teskten voor je website, sociale media, marketing campagnes,... en neem niet zomaar alles over.

Heb je niet veel ervaring met het schrijven van teksten? Onze online marketeers helpen je hier graag een handje bij. Contacteer ons!

zoekwoorden Spammen met goede zoekwoorden

Als je goede zoekwoorden vaak genoeg in je teksten zet, wordt je website vanzelf gevonden. Dat is fout! Het is goed om zoekwoorden te bepalen en deze te laten terugkomen in je titels, subtitels en teksten. Maar dat hoeft echt niet in elke zin. Erger nog: als je bepaalde zoekwoorden te vaak gebruikt, gaat Google je tekst als spam zien. Dat is het laatste wat je wilt! Vermijd daarom overmatig gebruik en ga op zoek naar relevante synoniemen.

 Het negeren van negatieve reacties

Elk bedrijf krijgt ooit wel eens te maken met negatieve feedback of negatieve reacties. Veel ondernemers voelen zich hierdoor aangevallen en gaan daarom deze negatieve berichten negeren. Wij adviseren om altijd te reageren op negatieve recensies. Als de klacht terecht is kunt u proberen deze op te lossen. Is de klacht onterecht, dan laat u door te reageren in ieder geval zien dat u negatieve feedback serieus neemt.

 Bij je oude gewoontes blijven

Slagen je campagnes voor de zoveelste keer eens niet aan, blijf dan niet bij je oude gewoontes en probeer eens iets nieuws. Durf risico’s te nemen. Het is niet erg om een keertje te falen. We doen marketing en geen hartoperaties. Als je op je bek gaat, krabbel je terug recht en trek je er lessen uit. Wees innovatief!

 Het tonen van overbodige informatie.

Plaats alleen relevante informatie op je website, zodat je site niet te vol komt te staan en echt ‘to the point’ is. Als er te veel content op de site staat die niet relevant is en niet voldoet aan de verwachtingen, dan haken de bezoekers af.