Apps

Monnikenheide-Spectrum

We ontwikkelden een multifunctioneel platform voor Monnikenheide-Spectrum. Het platform ondersteunt de zorgaanbieder op 3 manieren. Het verbindt vrienden en familie met de bewoners, is een hulpmiddel voor het personeel en vergemakkelijkt de interne logistieke processen. Bovendien staken we ook de website in een nieuw jasje.

Monnikenheide-Spectrum

Het portaal: een functioneel platform voor alle betrokkenen

We bezorgden Monnikenheide-Spectrum een totaaloplossing die het leven van het personeel en dat van de naasten van de bewoners makkelijk maakt. Het platform bezit heel wat functionaliteiten:

  • Een interne shop
  • Een sociaal prikbord
  • Een informatiepunt voor personeel
  • Een fotogalerij
  • Een activiteitenkalender
  • Een weekmenu
  • Info voor betrokken personen over hun kind of familielid

Interne shop

De implementatie van een interne shop optimaliseert de interne logistieke processen van Monnikenheide-Spectrum. In de shop vinden de bewoners een lijst met alle beschikbare voedingsmiddelen. Vervolgens voeren de personeelsleden de bestellingen van de bewoners in. De keuken ontvangt dan een document met alle bestellingen.

Dankzij het flexibele systeem past de zorginstelling de bestelpagina bovendien eenvoudig aan. Met enkele klikken verschijnen nieuwe producten op de pagina en verdwijnen producten die niet meer op voorraad zijn.

 

Aanknopingspunt voor vrienden en familie

Het portaal slaat een brug tussen de bewoners en hun naasten. Om de privacy van de bewoners te vrijwaren, verschijnen slechts enkele foto’s op de publieke website. Dankzij het afgeschermd platform zien vrienden en familie van bewoners toch foto’s van hun geliefden. Daarnaast vinden gebruikers informatie en nieuwsbrieven op het platform. Ze zien bijvoorbeeld de samenstelling van het huis. Zo weten ze wie de begeleiders en huisgenoten van hun geliefde zijn.

Monnikenheide-Spectrum
Monnikenheide-Spectrum

Informatiebron voor het personeel

Het platform fungeert ook als informatiebron voor het personeel. De personeelsleden vinden er snel informatie en documenten over de interne werking. Bovendien kan het personeel nieuws delen op een intern prikbord.

 

Beveiligde online omgeving

Niet iedereen krijgt zomaar toegang tot het portaal. Tijdens het registratieproces geeft de gebruiker aan wat zijn of haar relatie is tot de zorginstelling. Vervolgens wordt die aanvraag bekeken en al dan niet aanvaard. Monnikenheide-Spectrum verleent op die manier enkel toegang aan personeel en personen die een hechte band hebben met de bewoners.

Platform op maat van de gebruiker

De website toont enkel content die relevant is voor de gebruiker. De gebruikers duiden tijdens de registratie een voorkeur aan. Het systeem onthoudt dan bijvoorbeeld in welk huis hun geliefde woont. De informatie en content die de gebruiker ziet, worden uitgelicht op basis van die voorkeur en de relatie tot de zorginstelling.

 

Online identiteit

We ontwikkelden niet alleen het portaal. Ook de website van Monnikenheide-Spectrum kreeg een facelift. De website is opgebouwd uit sfeerbeelden om nieuwe klanten aan te trekken. Die sfeerbeelden maken in combinatie met call-to-actions bezoekers warm voor het aanbod van de zorgaanbieder. 

Een platform ontwikkelen voor je zorginstelling?

Start mijn project

Monnikenheide-Spectrum