Wachtkamerscherm
We koppelden de Mya online agenda aan een tablet app. Daarmee installeren praktijken een wachtkamerscherm. Patiënten vullen bij het binnenkomen snel hun gegevens in. De patiënt krijgt vervolgens automatisch een status toegewezen. Zo ziet de zorgverstrekker onmiddellijk welke patiënten in de wachtkamer aanwezig zijn.
Covid-19
Tijdens de coronapandemie ontwikkelden we enkele functies die zorgverleners de mogelijkheid bieden om hun werking op een veilige manier kunnen verderzetten.
Eerst en vooral ontwikkelden we een beslissingshefboom. Dat is een vragenlijst waarmee zorgverleners online triage uitvoeren. Zo kunnen ze potentieel besmette patiënten onderscheiden van de andere patiënten, en vervolgens aangepaste tijdssloten tonen. Zodat die patiënten niet in contact komen met andere patiënten. Daarnaast kunnen zorgverstrekkers ook digitale anamneses van Bingli koppelen aan hun afspraken.
Daarnaast kunnen zorgverstrekkers gebruik maken van videoconsultaties. Daarmee kunnen ze tijdens videogesprekken consultaties houden, zodat de consultaties op een veilige manier plaatsvinden. Als patiënten een videoconsultatie boeken, ontvangen ze automatisch de instructies en link voor de consultatie, en de zorgverlener kan rechtstreeks vanuit de online agenda deelnemen aan de videoconsultatie. De zorgverstrekker moet hier dus geen extra inspanningen voor doen.
“Ik heb met bijna elk ander agendasysteem gewerkt, en hier ben ik het gelukkigst mee” ~ Dr. Simon De Belder, Groepspraktijk Epione